Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1091
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΚατσαρός, Κλεάνθης-
dc.contributor.authorΝικολοπούλου, Βασιλική-
dc.contributor.authorΤογκαρίδου, Κωνσταντίνα-
dc.contributor.authorΠαυλάκης, Μάνος-
dc.contributor.editorΒαρτελάτου, Σπυριδούλα-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-11-06T05:41:04Z-
dc.date.available2025-11-06T05:41:04Z-
dc.date.issued2025-10-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1091-
dc.descriptionΣτο πλαίσιο της προσπάθειας για τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και για τη συνεχιζόμενη βελτίωση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (Ν.4940/2022 (ΦΕΚ 112/Α/14-06-2022), οι προϊστάμενοι τμημάτων καλούνται σήμερα να αναπτύξουν ένα σύνολο δεξιοτήτων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης. Ο προϊστάμενος ενός τμήματος λόγω της θέσης του θα πρέπει να συνεργάζεται με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης και τους υπαλλήλους του τμήματός του.el
dc.description.abstractΤο πρόγραμμα αποσκοπεί στην επιμόρφωση των Προϊσταμένων Τμημάτων των υπηρεσιών του δημοσίου σε θέματα σχετικά με την άσκηση διοίκησης στα πλαίσια του Νέου Δημοσίου Μάνατζμεντ (Νew Public Management) και σύμφωνα με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης βάσει του Ν.4940/2022 (ΦΕΚ 112/Α/14-06-2022) έτσι ώστε να διοικήσουν με τρόπο αποτελεσματικό και αποδοτικό το Τμήμα τους και να αυξήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη.el
dc.description.tableofcontentsΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ 6 1.1 Περιεχόμενο και Στόχοι Προγράμματος 6 1.2 Ο ρόλος των προϊσταμένων ως πυρήνας της διοικητικής λειτουργίας στη σύγχρονη δημόσια διοίκηση 7 1.2.1 Ο Ν. 4940/2022: Καθορισμός ρόλων και νέες ρυθμίσεις 8 1.2.2 Νέοι στόχοι της χώρας: Η αναγκαιότητα ευθυγράμμισης και η αποτελεσματική παρακίνηση των υφισταμένων από τους προϊσταμένους με αξιοποίηση του Ν. 4940/2022 9 1.3: Ηγεσία και σύγχρονοι δημόσιοι οργανισμοί 10 1.3.1 Εισαγωγή στην ηγεσία 10 1.3.2 Ηγεσία και μάνατζμεντ 11 1.3.3 Θεωρητικές προσεγγίσεις στο ζήτημα περί ηγεσίας 12 1.3.4 Ο χαρισματικός ηγέτης και ο ρόλος του ηγέτη στο σύγχρονο δημόσιο οργανισμό 22 1.3.5 Εκτροχιασμός των Ηγετών 23 1.3.6 Η «Ηγετικότητα» ως Μέρος του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 25 1.3.7 Παράδειγμα ηγεσίας στον ελληνικό δημόσιο τομέα: η περίπτωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης 26 1.3.8 Δραστηριότητα 27 Βιβλιογραφία1ου Κεφαλαίου 29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ στους ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ Ν. 4940/2022 32 2.1 Εισαγωγή στην παρακίνηση 32 2.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της παρακίνησης στους οργανισμούς 32 2.3 Εσωτερικοί και Εξωτερικοί παράγοντες παρακίνησης 33 2.4 Οι προκλήσεις της παρακίνησης στην ελληνική δημόσια διοίκηση 35 2.5 Μοντέλα παρακίνησης 37 2.5.1 Εισαγωγή 37 2.5.2 Θεωρίες Αναγκών 39 2.5.2.1 Η θεωρία της Ιεράρχησης των Ανθρωπίνων Αναγκών του Maslow 39 2.5.2.2 Η Θεωρία των Δύο Παραγόντων του Herzberg 44 2.5.2.3 Η θεωρία των Αναγκών Ύπαρξης - Κοινωνικών Σχέσεων - Ανάπτυξης (ERG) του Alderfer 46 2.5.2.4 Η θεωρία των επίκτητων αναγκών του McClelland 48 2.5.3 Θεωρίες διαδικασιών 49 2.5.3.1 Η θεωρία προσδοκίας του Vroom 49 2.5.3.2 Η θεωρία καθορισμού στόχων του Locke 50 2.5.3.3 Η θεωρία δικαιοσύνης του Adams 51 2.5.3.4 Η θεωρία Χ και Ψ του McGregor 53 2.6 Παρακίνηση εργαζομένων στη δημόσια διοίκηση 54 2.6.1 Προϊστάμενοι και παρακίνηση 54 2.6.2 Παρακίνηση διαφορετικών γενεών 57 Βιβλιογραφία 2ου Κεφαλαίου 60 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ 62 3.1 Εισαγωγή στην Επικοινωνία σε οργανωσιακά πλαίσια 62 3.1.1 Μορφές Επικοινωνίας 64 3.1.2 Εμπόδια στην Επικοινωνία 66 3.1.3 Ενεργητική ακρόαση 67 3.1.4 Συναλλακτική Ανάλυση 71 3.1.5 Θετική Ανατροφοδότηση 73 3.1.6 Η συναισθηματική νοημοσύνη ως εργαλείο επικοινωνίας 74 3.1.7 Η Επικοινωνία με τον Πολίτη 78 3.2 Διαχείριση Συγκρούσεων 79 3.2.1 Η έννοια και η ιδιαιτερότητα των ομάδων στους οργανισμούς 80 3.2.2 Αιτίες Συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο 83 3.2.3 Στάδια Επίλυσης Συγκρούσεων 85 3.2.4 Στρατηγικές Επίλυσης Συγκρούσεων 86 3.2.5 Ανταγωνισμός ή Συνεργασία 88 Βιβλιογραφικές αναφορές 90 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ (PROJECT MANAGEMENT) ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ (Ν.4940/2022) 93 4.1 Ορισμός Διοίκησης Μέσω Στόχων 93 4.2 Νομοθεσία 93 4.3 Διοίκηση Έργου 94 4.3.1 Ορισμός έργου 94 4.3.2 Διαχείριση ή Διοίκηση έργου 97 4.3.3 Κύκλος Έργου και φάσεις: Από τον αρχικό σχεδιασμό στην υλοποίηση 98 4.3.4 Οι Γνωστικές Περιοχές της Διοίκησης Έργων 100 4.4 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΡΟΛΟΙ 102 4.4.1 Ενδιαφερόμενα μέρη του έργου ( Project Stakeholders ) 102 4.4.2 Ρόλος, καθήκοντα, δεξιότητες του υπεύθυνου έργου (project manager) 103 4.4.3 Ομάδας Διοίκησης Έργου ( Project Core Team ) 104 4.4.4 Οργανωτική Δομή 106 4.5 Εργαλεία και Τεχνικές Διοίκησης Έργου 108 4.5.1 Ανάλυση PESTEL 109 4.5.2. Ανάλυση ενδιαφερομένων μελών 109 4.5.3 Mέθοδος R.A.S.C.I. 110 4.5.4 Πίνακας Πιθανότητας-Επιπτώσεων ή Πίνακας Κινδύνου 111 4.5.5. Δομή Ανάλυσης Εργασιών –Work Breakdown Structure, (WBS) 112 4.5.6 Δομή Ανάλυσης Παραδοτέων -Deliverables Breakdown Structure (DBS) 114 4.5.7 Χρονοπρογραμματισμός 114 4.5.7.1 Μέθοδοι & Εργαλεία Χρονοπρογραμματισμού 116 4.5.8 Έλεγχος Κόστους 117 4.5.9 Προϋπολογισμός 118 4.5.10 Mέθοδος Διαχείρισης Κερδισμένης Αξίας- Earned Value Management 118 4.6 Διαχείριση έργου και Στοχοθεσία στο πλαίσιο του Ν. 4940/2022 119 4.6.1 Η Διαδικασία και ο Τρόπος που Κατανέμονται οι Στόχοι 121 4.6.2 Οι Τρεις Υποχρεωτικές Κατηγορίες Στόχων 121 4.6.3 Συστατικά Στοιχεία Στόχου 121 4.6.4 Μεθοδολογία Καθορισμού Δεικτών Μέτρησης Της Αποδοτικότητας Και Αποτελεσματικότητας Έργων 123 Βιβλιογραφία 4ου Κεφαλαίου 126 Νομοθεσία 126 Ελληνόγλωσση Βιβλιογραφία 126 Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία 126 Παράρτημα Ι: Παραδείγματα Στοχοθεσίας 127 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5.1: ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ - ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ 131 5.1. Εισαγωγή στην οργανωτική κουλτούρα 131 5.1.1 Μοντέλα οργανωτικής κουλτούρας 133 5.1.2 Η επίδραση της οργανωσιακής κουλτούρας στην οργανωσιακή αλλαγή 138 5.1.3 Οργανωσιακή κουλτούρα και δημόσια διοίκηση 139 5.1.4 Μελέτες Περίπτωσης 141 Ε.Ο.Π.Υ.Υ. 141 Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στις Η.Π.Α. 142 5.2 Εισαγωγή στην καινοτομία 143 5.2.1 Κατηγορίες καινοτομίας 144 5.2.2 Μέθοδοι εφαρμογής καινοτομίας 148 5.2.3 Διαμόρφωση κουλτούρας καινοτομίας στους δημόσιους οργανισμούς 149 5.2.4 Διοίκηση καινοτομίας 153 5.2.5 Καινοτομία στον δημόσιο τομέα 154 5.2.6 Κατευθυντήριες γραμμές και δράση της ΕΕ 156 5.2.7 Βέλτιστες πρακτικές στα κράτη μέλη της ΕΕ και σε τρίτες χώρες 158 5.2.8 Προτάσεις για ενίσχυση καινοτομίας στο ελληνικό δημόσιο τομέα 161 5.2.9 Δραστηριότητα 162 Βιβλιογραφία 5ου Κεφαλαίου 163 5.3 Το ελληνικό σύστημα ακεραιότητας, διαφάνειας και λογοδοσίας 165 5.3.1 Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) 165 5.3.2 Κώδικας Ηθικής και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς των Υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα 166 5.3.3 Σύμβουλος Ακεραιότητας 168 5.3.4 Άρθρο 24 ν. 4795/2021 – Αρμοδιότητες Συμβούλου Ακεραιότητας 169 5.3.5 Άρθρο 25 ν. 4795/2021 – Υποχρεώσεις Και Ευθύνες Συμβούλου Ακεραιότητας 170 Βιβλιογραφία 5ου Κεφαλαίου 171 Νομοθεσία 171 Βιβλιογραφία 171el
dc.format.extent171el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΔημόσια διοίκηση και διακυβέρνησηel
dc.subject.otherΗγεσία και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικούel
dc.subject.otherΠαρακίνηση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικούel
dc.titleΕκπαίδευση προϊσταμένων τμημάτωνel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΣτρατηγικός συντονισμόςel
dc.subject.keywordsΠροσανατολισμός στο αποτέλεσμαel
dc.subject.keywordsΣύγχρονοι δημόσιοι οργανισμοίel
dc.subject.keywordsΘεωρίες ηγεσίαςel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΒαλλιάνου, Ιωάννα-Άλκηστη-
dc.contributor.reviewerΚουμπαρούλη, Αντωνία-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ.pdf3.93 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα