Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1090| Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
|---|---|---|
| dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
| dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ | el |
| dc.contributor.author | Θεμελή, Όλγα | - |
| dc.contributor.author | Ρέντζη, Αργυρώ | - |
| dc.contributor.author | Παπαδημητρίου, Θεοδώρα | - |
| dc.contributor.editor | Βαρτελάτου, Σπυριδούλα | - |
| dc.creator | ΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠ | el |
| dc.date.accessioned | 2025-11-06T05:38:57Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-06T05:38:57Z | - |
| dc.date.issued | 2025-10 | - |
| dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
| dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1090 | - |
| dc.description | Βάσει ερευνητικών πορισμάτων σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, η σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση ανηλίκων συνιστά ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο, που πλήττει το δικαίωμα των παιδιών στην υγεία και στην προστασία και επιφέρει ανεπανόρθωτες επιπτώσεις στην ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. H σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση παιδιών, όπως προκύπτει από στοιχεία και ερευνητικά δεδομένα, τα οποία θα παρουσιαστούν στο παρόν εκπαιδευτικό υλικό, φαίνεται να έχει αυξητική τάση τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Ταυτόχρονα, ερευνητικά πορίσματα, παγκοσμίως, αλλά και στην χώρα μας, έχουν καταδείξει τον ύποπτο ρόλο της τεχνολογίας ως μέσο σεξουαλικής παρενόχλησης, εκμετάλλευσης και κακοποίησης ανηλίκων. | el |
| dc.description.abstract | Στην Ελλάδα, έχει διαμορφωθεί και υλοποιείται το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από την Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση 2022-27. Περιλαμβάνει πολιτικές ήδη εφαρμοσμένες αλλά και μεταρρυθμίσεις που επίκεινται. Βασικός στόχος του ΕΣΔ είναι η διαμόρφωση συγκεκριμένων πολιτικών και μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης με απώτερο στόχο την προστασία των παιδιών . Ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι ο Ν.5090/2024, με βάση τον οποίο θεσμοθετείται επίσημα το ακαταδίωκτο των εκπαιδευτικών αλλά και όσων επαγγελματιών ασχολούνται με παιδιά. Οι σχολικές μονάδες όλων των τύπων και βαθμίδων αποτελούν χώρους όπου μπορεί να γίνει ανίχνευση ανηλίκων μαθητών/τριών που έχουν δεχτεί κάποιον τύπο σεξουαλικής κακοποίησης. Τα παιδιά, σύμφωνα με την χρονολογική ηλικία τους και το αναπτυξιακό τους στάδιο, δίνουν ενδείξεις πιθανής σεξουαλικής κακοποίησης για τις οποίες οι επαγγελματίες που έρχονται σε επαφή μαζί τους οφείλουν να είναι ενημερωμένοι/ες και να ενεργήσουν άμεσα με καταγγελία στις αρμόδιες αρχές. Κύριος στόχος είναι η προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας του παιδιού. Ως εκ τούτου, είναι σημαντική η πρόληψη του φαινομένου, η οποία διαμορφώνεται μέσα από την σεξουαλική εκπαίδευση, ξεκινώντας από τους παιδικούς σταθμούς και το νηπιαγωγείο σε επίπεδο πρώιμης παρέμβασης. | el |
| dc.description.tableofcontents | ΕΙΣΑΓΩΓΗ 6 ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΈΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΔΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 9 1.1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 10 1.2. ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 12 ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΦΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ 16 2.1. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 18 2.2. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ 20 2.3. ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ 22 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 25 ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 27 3.1. ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ 29 3.1.1. ΟΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΑ 30 3.1.2. Η ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ 34 3.2. ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 36 3.2.1. ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε. 36 3.2.2. ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: Η ΣΥΜΒΑΣΗ LANZAROTE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ 41 ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ 43 ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ, ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ 44 4.1. ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 46 4.1.1. ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 46 4.1.2. ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ 49 4.2. Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ 52 4.2.1. Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ 53 4.3. Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ 56 ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ 59 ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 61 5.1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 63 5.1.1. ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 65 5.2. ΨΥΧΟΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 67 5.3. Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 73 ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΠΙΘΑΝΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ) ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ. 75 6.1. ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 77 6.1.1. ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ 80 6.2. ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 81 6.3. ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 83 6.4. ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 85 ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 88ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 88 7.1. Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΜΕΤΡΟ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 90 7.1.1. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ 92 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 95 ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Ο ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ 99ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ 8.1 Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ 101 8.2 ΟΡΙΣΜΟΣ, ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ, ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ 101 8.3 ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ/ ΜΙΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ; 103 8.4 ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ; 113 8.5 ΠΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΥΨΟΥΝ; 114 ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Η ΥΠΟΥΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΑΝΗΣ (GROOMING) – ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ 116 9.1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ (“GROOMING”) 118 9.2 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗΣ 119 9.2.1. EΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ 120 9.2.2. AΠΟΚΤΗΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΟΥ 120 9.2.3. EΔΡΑΙΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ 121 9.2.4. ΑΠΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΠΑΦΗ 122 9.2.5. «ΦΡΟΝΤΙΔΑ» ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ 123 ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ 127 10.1 Η ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ 129 10.2. ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ 130 10.3 ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΓΕΤΑΙ Η ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ; 132 10.4 ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ Η ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ; 136 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 146 | el |
| dc.format.extent | 146 | el |
| dc.language.iso | gr | el |
| dc.publisher | ΕΚΔΔΑ | el |
| dc.subject | Ανθρώπινα δικαιώματα και κοινωνική πολιτική | el |
| dc.subject.other | Σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση ανηλίκων | el |
| dc.title | Πρόληψη, αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης ανηλίκων | el |
| dc.type | Learning Object | el |
| dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
| dc.subject.keywords | Κακοποιημένα παιδιά | el |
| dc.subject.keywords | Κακοποίηση ανηλίκων | el |
| dc.subject.keywords | Αντιμετώπιση ενδοοικογενειακής βίας | el |
| dc.subject.keywords | Σεξουαλική εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keywords | Διεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού | el |
| dc.subject.keywords | Διαδικτυακή σεξουαλική κακοποίηση | el |
| dc.subject.lifevent | Άνθρωποι, Κοινότητες και Διαβίωση | el |
| dc.contributor.reviewer | Βουλτσίδης, Παντελής | - |
| dc.contributor.reviewer | Δουλή, Χαραλαμπία | - |
| Εμφανίζεται στις συλλογές: | Εκπαιδευτικό Υλικό | |
| Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
|---|---|---|---|---|
| ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΝΗΛΙΚΩΝ_ΟΚΤ.2025.pdf | 2.63 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα




