Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1079
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΜατθαιουδάκη, Μαρίνα-
dc.contributor.authorΗλιοπούλου, Κωνσταντίνα-
dc.contributor.authorΦωτιάδου, Γεωργία-
dc.contributor.authorΖάγκα, Ελευθερία-
dc.contributor.authorΜαλιγκούδη, Χριστίνα-
dc.contributor.editorΚουγιού, Σαράντης-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-09-23T08:47:55Z-
dc.date.available2025-09-23T08:47:55Z-
dc.date.issued2025-08-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1079-
dc.descriptionΤο παρόν τεύχος περιέχει επιμορφωτικό υλικό που συνοδεύει το πρόγραμμα επιμόρφωσης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό και αποτελείται από δώδεκα διακριτές ενότητεςel
dc.description.abstractΣε όλες τις ενότητες παρέχονται διδακτικά εργαλεία που μπορούν με τις απαραίτητες προσαρμογές να χρησιμοποιηθούν σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό οργανισμό και σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πλαίσιο. Επίσης, σε κάθε ενότητα παρεμβάλλονται μελέτες περίπτωσης και δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί για ατομική επεξεργασία και αναστοχασμό, εστιάζοντας σε μεγάλο βαθμό στο τοπίο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Τέλος, το εκπαιδευτικό υλικό ολοκληρώνεται με βιβλιογραφικές παραπομπές για περαιτέρω μελέτη και εμβάθυνση στα διάφορα θέματα που άπτονται της γλωσσικής διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ/ΓΚ.el
dc.description.tableofcontents0. Εισαγωγή 7 1. Διαφορές και ομοιότητες μεταξύ της ελληνικής ως Γ1 και της ελληνικής ως Γ2 11 1.1 Ορολογία και ορισμοί 12 1.2 Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για τις Γλώσσες (CEFR, 2001) 17 2. Η μέθοδος CLIL: Συνδυαστική Διδασκαλία Γλώσσας και Περιεχομένου 23 2.1 Γιατί συνδυαστικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ξένης / δεύτερης γλώσσας; 24 2.2 CLIL: Περιεχόμενο του όρου – θεωρητικό πλαίσιο – βασικές αρχές διδασκαλίας 25 2.3 Οι τρεις όψεις της γλωσσικής ικανότητας ή τι χρειάζεται ένας/μία μαθητής/ τρια στο σχολείο 28 2.4 Τα χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού/επιστημονικού/ σχολικού λόγου 29 2.5 Βασικές αρχές σχεδιασμού μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο CLIL 31 3. Στρατηγικές διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2: Υποστήριξη γλωσσικού εισερχόμενου 38 3.1 Τι είναι το «γλωσσικό εισερχόμενο»: Το θεωρητικό πλαίσιο 39 3.2 Στρατηγικές για την ενίσχυση του γλωσσικού εισερχόμενου 41 4. Στρατηγικές διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2: «Σκαλωσιά» (Scaffolding) 50 4.1 Η έννοια της στήριξης /σκαλωσιάς (scaffolding) 50 4.2 Mορφές διδακτικής υποστήριξης 53 5. Στρατηγικές διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2: Η χρήση της επίδειξης (modelling) στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας 60 5.1 Η επίδειξη (modelling) 61 6. Στρατηγικές διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2: Υποστήριξη γλωσσικού εξερχόμενου και ενεργή εμπλοκή των μαθητών/τριών 65 6.1 Στρατηγικές, δεξιότητες, γλωσσικό εξερχόμενο 66 6.2 Στρατηγικές στον γραπτό λόγο 67 6.3 Στρατηγικές στον προφορικό λόγο 75 6.4 Ενεργή εμπλοκή των μαθητών/τριών 80 7. Στρατηγικές διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2: Έλεγχος κατανόησης 90 7.1 Προσληπτικές δεξιότητες στον γραπτό λόγο 91 7.2 Προσληπτικές δεξιότητες στον προφορικό λόγο 101 8 Αρχές σχεδιασμού διδακτικού υλικού 109 8.1 Βήματα για την εύρεση και αξιοποίηση διδακτικού υλικού 109 8.2 Ψηφιακοί πόροι και εκπαιδευτικό υλικό 111 8.3 Διαφοροποιημένη διδασκαλία 118 8.4 Επιμορφωτικό και άλλο υλκό 120 9 Χρήση αυθεντικών και ημι-αυθεντικών κειμένων για τη διδασκαλία του λεξιλογίου 122 9.1 Πώς μετράμε τη λεξική ικανότητα 123 9.2 Κριτήρια διαβάθμισης λεξιλογικών ικανοτήτων 127 9.3 Τα επίπεδα γλωσσομάθειας 128 9.4 Λεξιλόγιο και διδασκαλία 129 10 Χρήση αυθεντικών και ημι-αυθεντικών κειμένων για τη διδασκαλία Γραμματικής 140 10.1 Τι είναι η γραμματική; 141 10.2 Κριτήρια διαβάθμισης γραμματικών φαινομένων 143 10.3 Τα είδη των γραμματικών λαθών 145 10.4 Η σχέση των γραμματικών λαθών με τα επίπεδα γλωσσομάθειας 148 10.5 Διδασκαλία της Γραμματικής – Εστίαση στον Τύπο (ΕΤ) 150 11 Χρήση αυθεντικών και ημι-αυθεντικών κειμένων για τη διδασκαλία αναγνωστικής και γραπτής δεξιότητας 159 11.1 Οι γλωσσικές μακροδεξιότητες 160 11.2 Αυθεντικό υλικό στη διδασκαλία της ξένης/ δεύτερης γλώσσας: – Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις 161 11.3 Κριτήρια επιλογής αυθεντικού υλικού 163 11.4 Τα διδακτικά και μαθησιακά οφέλη από την αξιοποίηση αυθεντικών κειμένων 164 11.5 Κατανόηση γραπτού λόγου 166 11.6 Παραγωγή γραπτού λόγου 169 12 Χρήση αυθεντικών και ημι-αυθεντικών κειμένων για τη διδασκαλία ακουστικής και προφορικής δεξιότητας 177 12.1 Μακροδεξιότητα και αυθεντικό – ημι- αυθεντικό υλικό 178 12.2 Κατανόηση προφορικού λόγου 178 12.3 Παραγωγή προφορικού λόγου 181el
dc.format.extent181el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΔημόσια διοίκηση και διακυβέρνησηel
dc.subject.otherΔιδασκαλία της ελληνικής γλώσσαςel
dc.titleΑνάπτυξη δεξιοτήτων για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικόel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΤο Κοινό Ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις γλώσσες (CEFR, 2001)el
dc.subject.keywordsΜητρική γλώσσαel
dc.subject.keywordsInterlanguageel
dc.subject.keywordsΔιαγλώσσαel
dc.subject.keywordsΕλληνομάθειαel
dc.subject.lifeventΕκπαίδευση και Έρευναel
dc.contributor.reviewerΓκαϊνταρτζή, Αναστασία-
dc.contributor.reviewerΦουντουλάκης, Μιχαήλ-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.pdf6.94 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα