Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1066
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΚουτσοσίμου, Μελπομένη-
dc.contributor.authorΠετσιμέρη, Ειρήνη-
dc.contributor.editorΚουγιού, Σαράντης-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-06-18T07:24:00Z-
dc.date.available2025-06-18T07:24:00Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1066-
dc.descriptionΗ ενσυναίσθηση συνιστά μία θεμελιώδη δεξιότητα στον πυρήνα της ανθρώπινης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, με βαθιές ρίζες τόσο στην ψυχολογία όσο και στις κοινωνικές επιστήμες. Ως έννοια, περιγράφει την ικανότητα του ατόμου να κατανοεί και να συμμερίζεται τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις εμπειρίες των άλλων, χωρίς να χάνει την επίγνωση της προσωπικής του οντότητας και των ορίων του. Η ανάπτυξή της δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε γνωστικό ή συναισθηματικό επίπεδο, αλλά προϋποθέτει τον συνδυασμό αυτογνωσίας, παρατήρησης, εσωτερικής ισορροπίας και διαπροσωπικής ευαισθησίας.el
dc.description.abstractΤο παρόν εκπαιδευτικό υλικό επιχειρεί να παρουσιάσει με τρόπο συστηματικό τις διαστάσεις της ενσυναίσθησης και τη σημασία της για τον εργαζόμενο στον Δημόσιο Τομέα. Απευθύνεται σε επιμορφωνόμενους/ες που επιθυμούν να κατανοήσουν βαθύτερα τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν τα δικά τους ενσυναισθητικά χαρακτηριστικά και να ασκηθούν στο πώς να τα αξιοποιούν με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα στον καθημερινό τους εργασιακό βίο. Σκοπός του υλικού είναι να ενισχύσει την ικανότητά τους να προσεγγίζουν τους άλλους με σεβασμό και κατανόηση, διατηρώντας ταυτόχρονα την εσωτερική τους ισορροπία και διαμορφώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μια ανθρώπινη και ταυτόχρονα αποτελεσματική εργασιακή κουλτούρα.el
dc.description.tableofcontents1.1 Εισαγωγή………………………………………………………...……….. 1.2 Ενσυναίσθηση: εννοιολογική διασαφήνιση και επιστημονική βάση ... 1.2.1. Εννοιολογική διασαφήνιση της έννοιας «ενσυναίσθηση»……………... 1.2.2. Οι διαστάσεις της ενσυναίσθησης ……………………………………... 1.2.2.1 Γνωστική Ενσυναίσθηση (Cognitive Empathy)……………… 1.2.2.2. Συναισθηματική Ενσυναίσθηση (Affective Empathy)………… 1.2.2.3. Ενσυναισθητική Ανησυχία (Empathic Concern)……………… 1.2.2.4 Συσχέτιση των τριών διαστάσεων της ενσυναίσθησης………. 1.2.3. Ενσυναίσθηση – ακεραιότητα – χειραγώγηση………………………… 1.2.4. Άλλες έννοιες που συνδέονται με την ενσυναίσθηση…………………. 1.2.4.1 Μίμηση……………………………………………………….. 1.2.4.2 Συναισθηματική μετάδοση – «Μόλυνση»………………………. 1.2.4.3 Συναισθηματική Δυσφορία…………………………………... 1.2.5. Ενσυναίσθηση – συμπάθεια και συμπόνια…………………………….. 1.2.6. Η νευροβιολογία της ενσυναίσθησης………………………………….. Ερωτήματα αναστοχασμού για την ενότητα 1.2…………………………….. Βιβλιογραφία…………………………………………………………………. 1.3 Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης: διαμέσου της διαδρομής της από την παιδική ηλικία και των επιλογών ζωής στη διαμόρφωση του ενσυναισθητικού ενδιαφέροντος και της αυτεπίγνωσης………………….. 1.3.1 Η διαδρομή της ενσυναίσθησης στο πέρασμα της ζωής……………... 1.3.2 Οι δεξιότητες ενσυναίσθησης στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση………. 1.3.3 Η ενσυναίσθηση ως δεξιότητα ζωής στην εκπαιδευτική διαδικασία… 1.3.4 Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης σηματοδοτεί πρόκληση ή ουτοπία;... 1.3.5 Ενσυναισθητικό ενδιαφέρον: ο δρόμος προς την Αυτοεπίγνωση……. Βιωματικές δραστηριότητες ανάπτυξης……..………………………………... Βιβλιογραφία…………………………………...……………………………… 1.4 Ενσυναίσθηση και συναισθηματική νοημοσύνη: συντονισμός κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων ως κλειδιά για το μετασχηματισμό της ψυχικής υγείας των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα……………………………………………………………………………………… 1.4.1 Η ενσυναίσθηση και η συναισθηματική νοημοσύνη στο εργασιακό περιβάλλον……………………………………………………………... 1.4.2 Ενσυναίσθηση, Συναισθηματική νοημοσύνη και εργασιακό άγχος … 1.4.3 Ενσυναίσθηση και Συναισθηματική νοημοσύνη: ένα κοινό πεδίο δράσης……………………………………………………………… 1.4.4. Συντονισμός κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων ως μεθοδολογία τροποποίησης συμπεριφορών, στάσεων και αντιλήψεων 1.4.4.1 Οφέλη μοντέλου κοινωνικο-συναισθηματικής αλληλεπίδρασης……………………………………………… 1.4.4.2 Αποτελεσματικότητα κοινωνικο-συναισθηματικής ολοκλήρωσης………………………………………………… 1.4.4.3. Προγράμματα κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης παγκοσμίως………………………………………………….. 1.4.5. Μετασχηματισμός ψυχικής υγείας των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα………………………………………………………………………………… Βιωματικές δραστηριότητες μετασχηματισμού ενσυναίσθησης…………….. Βιβλιογραφία………………………………………………………………….. 1.5 Ενσυναίσθηση και οργανωσιακή αλλαγή: στάσεις και αντιστάσεις στην ενδοπροσωπική και διαπροσωπική διαχείριση συναισθημάτων, με γνώμονα την κατάκτηση γνώσης του εσωτερικού κόσμου του εαυτού μας και των άλλων………………………………………………………………………. 1.5.1 Ο ρόλος της Ενσυναίσθησης και της Συναισθηματικής νοημοσύνης στην οργανωσιακή αλλαγή……………………………………………... 1.5.2 Ο αντίκτυπος της οργανωσιακής αλλαγής……………………………… 1.5.3 Στάσεις στην ενδοπροσωπική και διαπροσωπική διαχείριση συναισθημάτων, με γνώμονα την κατάκτηση γνώσης του εσωτερικού κόσμου του εαυτού μας και των άλλων………………………………... 1.5.3.1 Η δέσμευση στην οργανωσιακή αλλαγή ……………………... 1.5.3.2. Η δεκτικότητα (openness) στην οργανωσιακή αλλαγή………. 1.5.4 Αντιστάσεις στην ενδοπροσωπική και διαπροσωπική διαχείριση συναισθημάτων, με γνώμονα την κατάκτηση γνώσης του εσωτερικού κόσμου του εαυτού μας και των άλλων………………………………... 1.5.4.1. Ο κυνισμός για την οργανωσιακή αλλαγή…………………… 1.5.4.2 Το ηθικό αδιέξοδο στην ενσυναίσθηση………………………. 1.5.5 Μέθοδοι αντιμετώπισης της αντίστασης στην οργανωσιακή αλλαγή….. 1.5.6 Η οργανωσιακή αλλαγή και ο ρόλος των συναισθημάτων……………... 1.5.6.1 Οργανωσιακή αλλαγή και άγχος……………………………… Βιωματικές δραστηριότητες ενσωμάτωσης ενσυναίσθησης στην οργανωσιακή αλλαγή………………………………………………………….. Βιβλιογραφία…………………………………………………………………... 1.6 Επικοινωνία και Ενσυναίσθηση – εφαρμογή της ενσυναίσθησης στον εργασιακό χώρο………………………………………………………….. 1.6.1 Στρατηγικές ενσυναισθητικής επικοινωνίας…………………………... 1.6.1.1 Η ενσυναίσθηση σε επίπεδο οργανισμού……………………… 1.6.1.2 Η ενθάρρυνση – έκφραση της εκτίμησης προς τον άλλον – αύξηση της θετικής αντιμετώπισης……………………………………. 1.6.1.3 Η τέχνη της ακρόασης – λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία... 1.6.1.4 Η εστίαση στο «εδώ και το τώρα» – Η ενσυνειδητότητα……... 1.6.2. Ενσυναίσθηση και δυναμική της ομάδας………………………………. 1.6.3. Η αποφυγή και ο έλεγχος της ενσυναίσθησης………………………….. 1.6.4 Ενσυναίσθηση στην εξυπηρέτηση των πολιτών………………………… 1.6.5. Ενσυναίσθηση και διαφορετικότητα στον Δημόσιο Τομέα…………….. Ερωτήματα αναστοχασμού για την ενότητα 1.6……………………………… Βιβλιογραφία………………………………………………………………….. Παράρτημα…..………………………………………………………………..el
dc.format.extent157el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΚύκλος ασύγχρονης επιμόρφωσηςel
dc.titleΕνσυναίσθηση στην καθημερινή λειτουργία του δημόσιουel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΕνσυναίσθησηel
dc.subject.keywordsΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subject.keywordsΑλληλεπίδρασηel
dc.subject.keywordsΟργανωσιακή αλλαγήel
dc.subject.keywordsΕυαλωτότηταel
dc.subject.keywordsΌρια και αποδοχήel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΒουλτσίδης, Παντελής-
dc.contributor.reviewerΜπακογιάννη, Σοφία-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ενσυναίσθηση στην καθημερινή λειτουργία του Δημοσίου Τομέα_Διορθωμένο Κείμενο_F.pdf2.25 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα